13 Kasım 2014 Perşembe

Mercimek köftesi

Yine çok uzun bir ara vermisim... Arsivimde o kadar çok şey birikmiski.. İnşallah hepsini paylasicam..
Bu köftelergecen hafta okuldaki öğretmen arkadaslarima küçük bir suprizdi. Tenefus saatini cay saatine döndürdük,iyi oldu:) ilk denemem olmasına rağmen ciddi anlamda gguzel oldu:) tek bir köfte kalmadi:) iste bu leziz koftelerin tarifi...

1,5 su bardagi kirmizi mercimek
1 su bardagi köftelik bulgur
1bag taze soğan
1demet maydanoz
1 kuru soğan
2 yemek kasigi salça
Yarim cay bardagi zeytinyagi
Kimyon
Tuz
Karabiber

Kirmizi mercimeği bir litre suda başlamaya birakin. Haslandiktan sonra hafif sulu birakin ki yogurmasi ve kivami güzel olsun. Altini kapatip içine bulguru koyun ve tencerenin kapagini kapatin. Yarim saat beklesinler. Bu arada yeşillikleri ince ince kiyin. Sogani da ince kiyip salça ve yağla kavurun. Bulgurlar iyice sisince yoğurma kabina alin salcali sosu da üzerine döküp baharatlar ini ekleyin ve yogurmaya badlayin. Bu aşamada su koyabilirsiniz bir miktar.  Yoğurduktan sonra küçük parçalar koparip sekil verin ve marulla servis edin. Bu şekilde ben elli adet köfte elde ettim..
Afiyet olsun.....

2 yorum:

  1. Ellerine sağlık canım.Arayı uzatınca zor oluyor valla.Bişkek dönüşü yaşadım bunu. 2-3 ay post girmemişim düşün yani.İlk defa bloğumu bu kadar yalnız bıraktım.Faceden yaptım paylaşımları ama blok başka tabii.
    sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  2. Suleciiimmm caniimmm okuldan girbiliyorum sadece ve günlerdir sana yorum yazmaya calisiyorum ama yazamiyorum.. Seni gördüğüme çok sevindim.. Hoşgeldin vatanina :)

    YanıtlaSil

Fikirleriniz benim için çok değerli:)