13 Mart 2015 Cuma

Kalıpsız Tunik Dikimi




Kalıpsız dikişlerime devam ediyorum. Acıkcası her ay kalıp satan dergiler almama ragmen bu şekilde dikmek daha hosuma gidiyor. Eger siz de dikiş dikmek istiyor ve kalıbım yok diyorsanız hiç üzülmeyin.Bu yazım size faydalı olacaktır. Hem elinizde cok begenerek giydiginiz bir tuniğiniz varsa,coktan bir kalıbınız var demektir.:) Gelelim dikim aşamasına... Öncelikle kumasınızı önce ikiye daha sonra dorde katlıyoruz. Yani en sonunda elimizde dorde katlanmıs bir kumas olacak. Önünü arkasını iyi ayarlayın. Kıyafetinizi katladıgınızda nasıl durdugunu düsünerek akıllıca katlayın yoksa kestikten sonra iki arka veya iki ön elde edersiniz ki bunun geridönüşü yoktur :) Kalıp olarak kullanacagınız tuniğinizi ikiye katlayıp kumasın üzerine serin. ve dikiş payını dadüşünerek kesin. Teyelleyip dikiş makinesi kısmına gecebilirisniz. Diktikten sonra üzerinize giyin ve eksiklikleri görün. Mesela ben bu asamada hep bol diktigimi görürüm. Yaka kısmını ben bogazlı yaptım. Bunun için yakanızı biraz acın ve artan kumastan birserithazırlayın. Tuniğine oturtup dikin. Fotograflar daha da acıklayıcı olacaktır.. Herkese kolay gelsin :)

2 yorum:

  1. Kalıpsız çalışmalar çok pratik oluyor bende çok seviyorum. Güle güle kullanın. Sevgiler

    YanıtlaSil
  2. elinize sağlık bende yapmak istiyorum sevgiler

    YanıtlaSil

Fikirleriniz benim için çok değerli:)